Home > Aktuality

 

TechAgro je za námi.

14.04.2018

 

     Zemědělský veletrh je za námi a všem , kteří si našli čas, navštívit nás na stánku společnosti Pöttinger moc děkujeme. Návštěvnost nebyla s ohledem na jarní práce na polích příliš vysoká , nicméně i přesto jsme uzavřeli nějaký obchod na techniku , která bude v příštích dnech distribuována našim zákazníkům.

     Mezi stroje, které jsme na výstavě podepsali , je i přepravník balíků, který bude směřovat nedaleko Rokycan. Jeden z těchto třínápravových vozů byl již dodáván nedaleko Prahy týden před veletrhem. Tento stroj však úplně na přepravu balíků sloužit nebude. Novopečený majitel vlastní secí stroj Horsch Pronto 6DC PPF, který kromě osiva ukládá granulované hnojivo. Doprava osiva a hnojiva na pole je komplikovaná s ohledem na fakt, že v rostlinné výrobě pracují pouze dva lidé na výměře cca 800ha. Je tedy dosti náročné zajistit plynulé plnění secího  stroje. Díky vozu na balíky je na pole dovezeno osivo s hnojivem společně a vystačí na celodenní setí bez další asistence.

      K rozhodnutí,  o pořízení vozu na balíky přispěla i loňská závada na podvozku sečky, kdy zákazník jezdil plnit secí stroj domů na statek. Pneumatikový pěch, který u Pronta slouží nejen k práci na poli, ale zároveň k přepravě,  je i vlivem špatného stavu našich silnic nadměrně zatížen a při poruše ložiska došlo k splanutí sečky a bylo velmi problematické dostat secí stroj domů. Zvednout plně naloženou sečku na poli a ložisko vyměnit, bylo nereálné a tak velmi pomalou noční jízdou dojel majitel stroje na svou farmu. S problémy na pneumatikovém podvozku Pronta se setkáváme často a ložiska měníme i preventivně. Deset pneumatik uložených na jedné hřídeli přenáší váhu celého stroje na ložiska a velmi často je vidět, že vlivem vyjetých kolejí na silnici jede samotný secí stroj né na deseti pneumatikách, ale třeba jen na prostředních šesti. Tím se zatížení ložisek výrazně zvyšuje a v mnoha případech dojde k poruše nejen ložiska ,ale i k poškození celé středové hřídele.

       Oba třínápravové přepravníky balíků disponují ložnou plochou 10 metrů a stejně jako Wilton či Pronar jsou vyráběny v Polsku.  Původní záměr byl dodat dopravní techniku od společnosti Fliegl . Ta je však v letošním roce natolik vyprodaná, že jsme sáhli po jiné variantě. Rozhodly především reference zákazníků, kteří již přepravník na balíky mají a jsou spokojeni.

 

  Věříme, že tomu tak bude i u našich uživatelů. Děkujeme za nákup právě u nás.

 

Tým HK Agro