Téměř 800 koní
Minulý týden se na naší pobočce sešly dva traktory John Deere . Pokud bychom spočítali výkon obou krasavců , dostaneme se na téměř 800 koní. Pokud bychom sečetli jejich pořizovací cenu, byl by to na druhou stranu hodně velký rodinný dům s velikou zahradou. Ceny strojů bohužel neklesají ani v této kritické době, protože nákup techniky ovlivňuje hned několik činitelů. Jednak jsou to pomalejší procesy ve výrobě ,které zpožďují rychlost výroby, dále pak omezený počet zaměstnanců na výrobních linkách a zároveň oslabený kurz koruny oproti euru. Situace bude i nadále složitá, protože výrobci z obav z nákazy nechávají mnoho zaměstnanců doma a čekací doby na novou techniku budou ještě delší. Tím nám rostou i ceny použité techniky , jelikož nová není.
Ale zpět ke strojům, které nyní dorazily. Jedná se opět o traktory John Deere a sice o modely 8370R. Rozdíly jsou však oproti názvu značné. Těší nás, že i naše malá firma může hrdě říci, že již prodala první nový model traktoru 8R 370, který značka s jelenem ve znaku prezentovala na loňském Hannoveru. A je to vskutku krasavec , který dostál mnoha změn .
Kromě té nejvíce viditelné ,tedy desingu , je zde změna na motoru John Deere o objemu 9 litrů. Zde najdeme hlavní pohony agregátů né vzadu, ale vpředu u chladičů a pohon ventilátoru chlazení je řešen klasickou Visko-spojkou oproti variátoru , používaném dříve. Je zde zásadně jiná kabina a sice vybavená novým ovládáním pomocí CommandPro Joystiku. Toto ovládání je přidružené k převodovce Autopowr ,ale na výběr budou i nadále varianty E23 a Powershift. Kabina pro obsluhu je skutečně pohodlná. Sedadlo řidiče je nově elektronicky ovládané a je na něm použit nový příjemný materiál. Obsluha má kromě pedálů k dispozici nášlapy pro pohodlnější posezení ,nebo spíše poležení. Díky integrované navigaci a více odhlučněné kabině bude obsluha lépe usínat při dlouhých směnách na poli. Zmiňovaný systém automatického řízení zaznamenal zásadní inovaci v tom, že přijímač je integrován do střechy kabiny. S ohledem na krádeže navigací v minulých týdnech se jedná o skutečně důležitou změnu k lepšímu. Kabina je dále vybavena novým systémem ozvučení , více reproduktory a novým panelem pro rádio s dotykovou obrazovkou a Apple CarPlay systémem. Větší lednička a elektricky odpružené sedadlo řidiče udrží obsluhu v práci opravdu dlouho. Zadní hydraulika traktoru , který směřuje nedaleko Rakovníka je vybavena hydraulickým třetím bodem a zároveň zde kromě ISOBUS zásuvky najdeme zásuvku ABS. Vzhled traktoru je opravdu nepřehlédnutelný a v momentě ,kdy se rozsvítí LED pracovní osvětlení či LED majáky na kabině , pozornost určitě umocní. I zrcátka dostala netradiční tvar a viditelnosti z nich je ohromná. Víte co však oceňuji nejvíce? Blbůstka ,která ušetří spoustu provozních chyb a přináší vskutku zlepšení. Veliká nálepka na boku chladiče traktoru. Již žádné dohady s obsluhou, jaký filtr či jaký olej kdy měnit . Prostě vše přehledně na jednom místě včetně rozkresu , kde filtry jsou umístěny. To skutečně pomáhá provozu včetně Expert Alert systému, který upozorňuje všechny na nějaký technický problém vzdáleně.
Ale co druhý traktor? . Jedná se o starší model 8370R , který bude provozován nedaleko našeho hlavního města. Jedná se o rodinnou farmu , která stroj pořídila především na těžké polní práce a proto je zde stroj osazen převodovkou e23. Traktor byl jen velice málo používaný a nájezd 2000 Mth je skutečně zanedbatelný. Cena ,která byla nižší o více jak 2 miliony korun stojí také za zmínku .
Věříme , že tyto stroje budou opravdu pomocníci a těší nás, že jsme u toho .
Opravdu děkujeme
Tým HK Agro
HK Agro 8R 370 2020 HK Agro 8R 370 2020 HK Agro 8R 370 2020 HK Agro 8R 370 2020 HK Agro 8R 370 2020 HK Agro 8R 370 2020 HK Agro 8R 370 2020 HK Agro 8R 370 2020 HK Agro 8R 370 2020 HK Agro 8R 370 2020 HK Agro 8R 370 2020 HK Agro 8R 370 2020 HK Agro 8R 370 2020 HK Agro 8R 370 2020 HK Agro 8R 370 2020 HK Agro 8R 370 2020 HK Agro 8R 370 2020 HK Agro 8R 370 2020 HK Agro 8R 370 2020 HK Agro 8R 370 2020 HK Agro 8R 370 2020 HK Agro 8R 370 2020