Téměř 800 koní
Minulý týden se na naší pobočce sešly dva traktory John Deere . Pokud bychom spočítali výkon obou krasavců , dostaneme se na téměř 800 koní. Pokud bychom sečetli jejich pořizovací cenu, byl by to na druhou stranu hodně velký rodinný dům s velikou zahradou. Ceny strojů bohužel neklesají ani v této kritické době, protože nákup techniky ovlivňuje hned několik činitelů. Jednak jsou to pomalejší procesy ve výrobě ,které zpožďují rychlost výroby, dále pak omezený počet zaměstnanců na výrobních linkách a zároveň oslabený kurz koruny oproti euru. Situace bude i nadále složitá, protože výrobci z obav z nákazy nechávají mnoho zaměstnanců doma a čekací doby na novou techniku budou ještě delší. Tím nám rostou i ceny použité techniky , jelikož nová není.
Ale zpět ke strojům, které nyní dorazily. Jedná se opět o traktory John Deere a sice o modely 8370R. Rozdíly jsou však oproti názvu značné. Těší nás, že i naše malá firma může hrdě říci, že již prodala první nový model traktoru 8R 370, který značka s jelenem ve znaku prezentovala na loňském Hannoveru. A je to vskutku krasavec , který dostál mnoha změn .
Kromě té nejvíce viditelné ,tedy desingu , je zde změna na motoru John Deere o objemu 9 litrů. Zde najdeme hlavní pohony agregátů né vzadu, ale vpředu u chladičů a pohon ventilátoru chlazení je řešen klasickou Visko-spojkou oproti variátoru , používaném dříve. Je zde zásadně jiná kabina a sice vybavená novým ovládáním pomocí CommandPro Joystiku. Toto ovládání je přidružené k převodovce Autopowr ,ale na výběr budou i nadále varianty E23 a Powershift. Kabina pro obsluhu je skutečně pohodlná. Sedadlo řidiče je nově elektronicky ovládané a je na něm použit nový příjemný materiál. Obsluha má kromě pedálů k dispozici nášlapy pro pohodlnější posezení ,nebo spíše poležení. Díky integrované navigaci a více odhlučněné kabině bude obsluha lépe usínat při dlouhých směnách na poli. Zmiňovaný systém automatického řízení zaznamenal zásadní inovaci v tom, že přijímač je integrován do střechy kabiny. S ohledem na krádeže navigací v minulých týdnech se jedná o skutečně důležitou změnu k lepšímu. Kabina je dále vybavena novým systémem ozvučení , více reproduktory a novým panelem pro rádio s dotykovou obrazovkou a Apple CarPlay systémem. Větší lednička a elektricky odpružené sedadlo řidiče udrží obsluhu v práci opravdu dlouho. Zadní hydraulika traktoru , který směřuje nedaleko Rakovníka je vybavena hydraulickým třetím bodem a zároveň zde kromě ISOBUS zásuvky najdeme zásuvku ABS. Vzhled traktoru je opravdu nepřehlédnutelný a v momentě ,kdy se rozsvítí LED pracovní osvětlení či LED majáky na kabině , pozornost určitě umocní. I zrcátka dostala netradiční tvar a viditelnosti z nich je ohromná. Víte co však oceňuji nejvíce? Blbůstka ,která ušetří spoustu provozních chyb a přináší vskutku zlepšení. Veliká nálepka na boku chladiče traktoru. Již žádné dohady s obsluhou, jaký filtr či jaký olej kdy měnit . Prostě vše přehledně na jednom místě včetně rozkresu , kde filtry jsou umístěny. To skutečně pomáhá provozu včetně Expert Alert systému, který upozorňuje všechny na nějaký technický problém vzdáleně.
Ale co druhý traktor? . Jedná se o starší model 8370R , který bude provozován nedaleko našeho hlavního města. Jedná se o rodinnou farmu , která stroj pořídila především na těžké polní práce a proto je zde stroj osazen převodovkou e23. Traktor byl jen velice málo používaný a nájezd 2000 Mth je skutečně zanedbatelný. Cena ,která byla nižší o více jak 2 miliony korun stojí také za zmínku .
Věříme , že tyto stroje budou opravdu pomocníci a těší nás, že jsme u toho .
Opravdu děkujeme
Tým HK Agro